Joskus elämä todella yllättää, juuri sillä hetkellä, jolloin tunnet polkevasi tyhjää ja kaipaisit jotakin tukea, jotakin jonka avulla uskoisit jälleen tulevaan. Tänä aamuna minulla oli  sellainen hetki. Olin jo pitkään tuskaillut ja kaivannut jotakin suuntaa, jota seurata. Epäilin elämääni, epäilin valintojani ja surin sitä, että minulla ei ole suuntaa, jota seuraisin, jotakin mihin uskoisin.

Sellaisina hetkinä on hyvin surullinen, lannistunut olo. Et halua nähdä ketään, et muuta kuin nukkua, torkahdin ja herätessäni ajattelin, että on parempi yrittää edes jotakin, ottaa pienen askeleen eteenpäin vaikka siltä ei tunnu. Se askel oli suurempi kuin aavistin.

Otin käteeni erään kirjan ja se vastasi kaikkeen siihen, mitä olin viime päivinä ajatellut, se antoi selviytymiskeinon, puhutteli minua hyvin voimakkaasti. Sattumalta siinä puhuttiin myös johdatuksesta, siitä, että elämässä tapahtuu tapahtumia, joita emme osaa odottaa. Ehkä olemme haaveilleet niistä, ehkä toivoneet, mutta ne tapahtuvat juuri oikealla hetkellä, yllättäen.

Jotenkin kohtalon ivaa, puhelin soi juuri tuolloin, pomoni soitti ja olin oikeastaan närkästynyt, koska olin kuvitellut jotain muuta ja nyt olin puhumassa työasioista, joihin en jaksanut edes keskittyä. Siinä puhuessa huomasin, että eräs ihminen yritti soittaa minulle. Siitä puhelusta tuli se, jota olin odottanut jo kauan. Mitä jo kerkisin ihmetellä, että eikö se tulekaan vaikka minusta tuntui se niin oikealta ratkaisulta. Se puhelu muutti päiväni. Ehkä paljon enemmänkin. Hän kysyi näytänkö vihreää valoa, minä näytin.

Kaikki se sattumalta hetkellä, kun olin eksyksissä ja pettynyt. Kaikki se sattumalta vie eteenpäin, jotakin jota olen käynnistänyt jo vuosia, yhdisti palaset, jotka ovat leijuneet ilmassa, jotka olen tunnistanut. Tuleeko siitä mitään, ehkä ei, mutta jos en edes yritä niin en koskaan saa tietää. Ehkä petyn rajusti, ehkä epäonnistun, mutta toisaalta voin myös onnistua, voin myös saavuttaa haaveeni. Tunteeni menevät ristiin, osa minusta pelkää, osa jännittää, jossakin skeptikko kieltää uskomasta ja kyllä siellä on se pieni tyttökin joka silmät kirkaana uskoo puhtaasti kaiken onnistuvan.